Simmat igen...

Så dagens pass till ända, jobbigt fast det inte borde varit det...

had eju sett fram mot ett lätt och sprintigt pass, men icke. Simmade inte med min grupp idag vilket medför att ingen av de jag simmade med ska tävla i helgen. Början var bra, mycket 50:or med tryck i frånskjut och i vändning. Sedan var det "simma så långt man kan på 30 minuter...". Tar det lugnt tänkte jag, men eller hur, jag känner mig själv och ganska svårt att bara ta det lugnt. Och det kändes bra, så jag insåg att jag simmade 2400 meter, vilket jag anser vara helt ok med tanke på att jag inte gick på, men trött i armarna blev jag kan jag lova.

Inser också att det blir ett tufft första tävlingspass på fredagen, 400 medley för att senare simma 800 frisim. Måste ju också erkänna att det är 800 frisim jag satsar lite mer på, så frågan är om jag ska ta och bara "simma igenom" 400 medley... Kan jag det!? Men gör jag det inte kommer jag inte orka 800 frisim så som jag vill... Dilemma, men egentligen inte så mycket att ödsla tid på i dessa tider med naturkatastrofer hit och dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0