Tisdag 29/3

Jag hatar tisdagar. Så fruktansvärt värdelösa för min del. Moa har Kyrkans barntimme klockan nio, så vi måste iväg fast hon är ledig från dagis... (ja jag vet, mitt påhitt). Det håller på till halv elva. Hemma elva, för sent för att jag ska tycka det är bra om Hugo sover innan lunch, men samtidigt orkar han ännu inte riktigt till efter. Alltså är han sjukt grinig... Sover inget bra sedan för att han typ är övertrött. Vilket resulterar i att han är ännu mera grinig... Moa har INGEN kompis hemma just på tisdagar vilket ibland kan vara påfrestande när man slits mellan en som vill göra något och en som vill (behöver) sova.

Jäkla GRINDAG detta....

Så idag har vi varit där, klivit över en grinig Hugo medans vi bakade kladdkaka som Moa ville. Fixat lunch och försökt få in maten i Hugos mun medan han var ännu mer grinig. Lekt med Moa vilket resulterade i att Hugo vaknade för tidigt. Fixat tvätt och mellis med en ännu mera grinig Hugo och tjatig Moa... Lagat mat i hopp om att Hugo ska somna så jag och Moa kan mysa lite, men icke... Nu är hon ute och leker, väntar på att grannkompisen ska komma hem...

Tycker inte om at slitas mellan Moa och Hugo, men just på tisdagar gör jag det något enormt. Hugo sklle egentligen behöva sova då Moa som sagt är på K.T, men då kommer liksom inte hon dit... Ni som har barn fattar...

Så nu har jag spytt lite galla och ska se om Hugo har somnat så jag kan gå ut till Moa ( och ja, jag har baby-vakten med mig mamma:-))

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack :)

2011-03-29 @ 16:06:47
URL: http://Www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0