Ändrade planer

Blev ingen vila. Så fort jag skrivit inlägget öppnades dörren och Moa kom in. Vi fixade lite lunch och bestämde oss för att baka en äppelpaj och bjuda in grannarna en bit bort på fika om en stund. Trevligt!

Dock har jag urbota tråkigt just nu. Moa for ut igen till min älskade och underbara Mr Right (som jag för övrigt inte sett idag...) som håller på att fixa vägen här ute. Hugo sover fortfarande och jag har inget att göra. Är sjukt rastlös... Egentligen borde man njuta lite, men kaffet är urdrucket och ännu en kopp får nog vänta tills fikasällskapet kommer. Kan inte sitta still eftersom det gör så ont, men orkar inte ens diska ur ett glas utan att få mjölksyra i armarna. Det bränner och svider så jag antar att jag idag får hålla tillgodo med att bara göra lite lagom mittemellan...

Sedan ska vi i alla fall iväg på Moas simavslutning. De har avslutning idag eftersom det är tävling nästa helg. Tänk skruttan ska tävla igen och hon skulle visst bara simma rygg och frisim. Tyckte det kändes jobbigt att simma 25 meter bröstsim också... Ha ha, vilket resonemang hon förde. Blir alltså en eftermiddag/kväll i badhuset (ovanligt... eller inte...).

Såg för en stund sedan hur Moa svischade förbi utanför i en väldans fart på sin cykel. Hon cyklar nu helt obehindrat utan stödhjul och som hon sa: Mamma, jag betraktar det nog som att jag faktiskt kan cykla nu...

Efter 2 hela veckor ser blommorna lika fina ut. Tänk om mina fingrar börjar bli lite grönare ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0