Fredag, och helgen stundar

Det känns, att det äntligen är fredag. Brukar inte känna så, men denna vecka har varit hemsk, hoppas helgen går låååångsamt för nästa vecka blir ännu värre. Härligt at jag redan vet det nu liksom...

Men visst är det konstigt, trots att jag har 3 (!) tentor så ska man ändå hinna med barn, lek och bus, träning, laga mat, tvätta, städa, se till att inga möten glöms av, tänka ut vad man ska äta, putsa fönstren, fixa presenter till alal fröknar på ALLA aktiviteter samt dagis, fixa allt inför resan (bara en vecka kvar jihoooo) som solkrämer, sommakläder, skor, badsaker och ja allt. Lägg där till lite jobb mellan varven så förstår ni kanske att jag är sluuuut som människa just nu. Vem sjutton har sagt att det är kvinnans uppgift att ha koll på alla dessa saker...

Tyvärr gör inte min kära kropp att det går enklare just nu heller och inte heller att Hugo antagligen håller på att få ännu fler tänder eftersom han har riktigt ont i munnen på nätterna och håller mig vaken. I och för sig sover jag inte ändå, men man kan ju inte heller slappna av dte minsta när han ylar som en skadeskjuten varg. Många timmar med honom i famnen blev det. Efter lite alvedon så somnade han i alla fall, men låg ändå och gnydde i sömnen. Och jisses, så tung han börjar bli, orkar knappt hålla honom längre. Gahhh.

Tots detta så har ett fredagslugn infunnit sig hos oss nu. Mr Right på väg hem, första tentan inskickad, labben inskickad, klipptider bokade inför eftermiddagen för hela lilla la familia. Ska bli skönt. Funderar på om lgg vore på sin plats nu och lite färg i form av lite röda inslag i!?

Dagen började med många utbrott av Hugo. Han har ont stackarn, men vi tog oss ner på stan och kom hem med tre påsar överfulla med nya kläder till barnen! Moa valde så fina saker alldeles själv. Börjar bli modemedveten nu, kul. Hugo som inte hade ett enda sommarplagg i stort sett fick en ny sommargarderob vilket var ett måste eftersom vi åker om en vecka. Kan ju vara skönt att ha någonting annat än jeans eller mjukisbrallor på sig...:-)

Har fått Hugo i säng nu och Moa har modevisning med alla nya kläder på altanen medan jag lapar kaffe och en bulle. Just nu tror jag att hon har sex plagg på sig...

Kommer lite bilder på det hela sedan, måste hitta sladden, eftersom någon Hugo lagt den på ett bra ställe... tack tack!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0