Ännu en vecka...

... lider mot sitt slut. Imorgon är det dock jobb för min del. Kul, men stressande eftersom jag har en del plugga att ta igen eftersom Moa varit dålig och hemma hela veckan utom idag, tandläkarbesök, föräldramöten och allt vad det nu varit som gjort att skolan fått lida... Fördelen är att jag själv kan välja min prioritering av min tid, nackdelen är att det är svårt att ta igen förlorad tid vid oförutsedda händelser... Men jag har en plan. Planen verkar bra. För mig. Jag har ett mål. Jag har "valt" kurser för nästa termin, det ser överkomligt ut och dessutom har jag lyckats bra på alla tentor hittills. Två stora inom två veckor nu, lite skrämmande. Känns så skönt att på ett ungefär veta vad jag ska läsa, vad jag behöver läsa, och att det sedan leder till något bra är ju en befrielse i den annars så skyddande studentvärlden. Tids nog släpps man ut och vet kanske inte riktigt vart man ska ta vägen. Men jag vet. Två vägar att gå, det känns grymt just nu! Men som sagt, imorgon jobb, sdan lite barnvakteri för att möta söndagen med diverse aktiviteter och avsluta med simtävling för både mig och Moa. Ska försöka mig på en för mig lite ovan distans, 100 frisim, Klubbmästerskap, och även 50 frisim och 100 medley för att späda på med lite distans (vilket ALDRIG händer annars).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0