Godmorgon världen!

En härlig höstdag går vi tillmötes idag! Sov som en klubbad säl, vara bara uppe en enda gång för att att jag vaknade av värk och var bara tvungen att lindra den med lite tabletter. Och så skönt att den faktiskt lindrades en aning så jag kunde sova vidare som en klubbad säl ända tills klockan ringde. Moa sov, Hugo sov... Så för första gången sedan de börjat i skolan respektive dagis kunde jag fixa iordning mig ensam på badrummet utan en liten underbar telning som ska dricka vatten, plaska, spruta så att man får byta tröja typ tre gånger, drar iväg med alla saker osv. (listan kan göras lång).

De båda vaknade av Moas väckarklocka.

Väl lämnat dem vid buss och på dagis körde jag direkt hem för att göra tentan. Avklarad och godkänd med marginal. Alla rätt skryt! Påminde lite om körkortsprovet man skrev. Kryssfrågor via datorndatorn, tidsbegränsat och sedan kommer det upp direkt hur många rätt/fel man har. Det var svårt och det var påståenden eller miniberättelser där man skulle analysera det psykologiska och sätta in rätt kategori/definition/begrepp/beteende osv. Ganska kul, och det är verkligen ett bevis på att man förstår, eller inte. Och definitivt ett bra sätt att tentera då man pluggar på distans. Böckerna hinner man verkligen inte använda då tiden var knapp vilket medför att man måste ha läst och förstått ALLT! Nu är den gjord och jag ska ta tag i lite Sociologi under dagen.

Satan så skönt att slippa omtenta och veta att man kan det!



Mammas bästa bästa skatter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0