Överlevde

Som vanligt överlevde jag besöket hos tandläkaren. Det värsta på hela året. Skulle nog göra vad som helst istället för att gå just dit... Mina tänder var hela, rena och just för tillfället alldeles problemfria! Vilket glädjer mig! Dock så har herr Fibromyalgi gjort sig påmind även i munnen... Jag vet att min läkare har pratat om det förrut, men det har varit så långt bort. Min tandläkare är väldigt påläst inom detta och har jobbat mycket med fibrmyalgipatienter (tack) och såg nu att jag har en tendens att bita ihop käkarna, förmodligen under natten, och att det medför slitage på tänderna. Vilket jag givetvis har märkt av eftersom jag är helt slut i käften ibland på morgonen...

Så resultatet blev en bettskena, vilken gjuts efter mina tänder. Vidrigt att bita i den där massan som trycks in i munnen och jag trodde typ att alla tänder skulla följa med ut då han tog ut massan. Ungefär som en stor klump modellera som trycks in i HELA munnen. (ok, liiiite överdrivet kanske...). Och så klart i ett resultat som minskar plånboken avsevärt... Men hellre det så att tänderna får sitta kvar:-)

Just hål i plånboken vill jag inte heller ha. Funderar starkt på att jag och Moa ska ut och resa. Det skulle vara mys det.Ja ja, nu ska jag plugga lite innan hon ska hämtas vid bussen för att sedan hämta upp det andra trollet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0