Beundran

Efter att jag alltid sagt att jag inte ska hålla på med triathlon så har ändå ett flertal träningskompisar tjatat och tjatat på mig att jag borde köra triathlon så bara för att testa fick jag idag ett litet ryck, ute och cyklade 3 mil för att direkt gå på 5 km löpning. Galet vilka betongklumpar till ben jag hade. Tyckte inte att det var direkt jobbigt att cykla, men antar att benen jobbat på rätt bra ändå... Nu var ju inte detta direkt ett trathlon lopp, simningen saknades ju. Jag fattar i detta nu vilken enorm uthållighet man måste ha och hur genom tränad man ska vara för att orka och framför allt stå emot den stumhet som man drar på sig från simningen och cyklingen inför löpningen. Jag beundrar dem som klarar av det och dessutom orka och kunna ta i hela tiden.
 
På ett sätt ger det mersmak, på ett sätt inte. Skulle aldrig orka träna så in i bängen mycket och inte heller lägga så mycket tid på det. Men ändå en kul grej att testa på, så hör och häpna, kankse jag provar på en triathlon-tävling ändå??? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0