Nya tag!

Undra om han där uppe hörde min bön!? Av ren utmattning antar jag att jag somnade på sytuds igår och sov ända till tre utan att vakna! I alla fall fyra timmar i sträck vilket är rekord. Såklart hade jag precis somnat om vid halv fem då Hugo fick för sig att ropa "Maaaammma, norig. Torka. Byta blöja. Hugo kissat". Jaha, bara att studsa upp och fixa allt så smidigt som möjligt, undvika att prata med honom, famlandes byta blöja i mörkret och smyga åt sig så mycket kramar det bara går innan jag stoppade ner honom i sängen igen. Han somnade om på stört och sov skönhetssömn då jag väckte honom vid sju. Men som oftast så möts man av ett litet bus och ett rullande skratt av honom på morgonen. Så även idag. Inte för att jag vet om det var jättekul att han la av en morgonfis, men det tyckte han!

Så hur som helst så byttes gårkvällens träning ut mot en (äcklig) pizza i soffan efter att barnen somnat. Hade fasen hellre tränat och ätit något annat, men jag pallade inte igår. Kroppen gick inte att starta upp... idag är huvudet piggare , men kroppen värkte som fasen imorse, vilket innebar en härlig tur på skidorna. Nu sitter jag nyduschad och fräsch och ska ta tag i dagens tentaplugg innan det bär av till badhuset.

Tentaplugg har en tendens att bli lite boring, känns som att man mest läser igenom allt gång på gång. Ja, inte allt då, men anteckningar och sammanfattningar, så att det nästan blir tråkigt. Tur att frysen är laddad med bullar... Eller var det så att det nya livet med nyttig mat skulle börja!? Jag äter nyttigt, men kan inte motstå en bulle om dagen... Dessutom tycker jag att jag blivit mycket piggare av att inte äta så mycket pasta. Åasta, vitt bröd (plus en del annat bröd) tror jag kroppen klarar sig utan (ja även socker och fruktsocker) men tränar man väldigt mycket så behövs det kolhydrater i lagom mängd, men sanningen är att jag mår bättre utan... Riktigt köttigt ska det va, gärna en massa sås... Ja, lite som LCHF, men för det är jag inte helt övertygad om att det är så bra för hjärta och kärl med så mycket feta produkter.

Det finns tvister om allt, så därför ska jag nu ta ställning till om det männskliga språket är medfött eller n inlärning genom social/miljömässig påverkan... Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0