Kräk kräk kräk

Blähhhh. Uuick. Hatar spyor. Det värsta jag vet. Jag har fobi för magsjuka. Har alltid haft och kommer antagligen alltid att ha. Ingen terapi kommer någonsin hjälpa på dettsa område. Dessutom en fobi som känns ok...

Hur som så vet jag inte om det är kräksjukan, dvs magsjuka, eller om jag  och Moa fått i oss något... Igår kväll var jag och Moa med världens bästa mamma och pappa för att välja ut ett helt sprillans nytt skidpaket som jag fick i födelsedagspresent. Tack tack tack! Åhhh vad glad jag blev! Hmmm, baktanken kanske var att jag för en gångs skull ska få lite glid, mina gkidfria skidor har jag kämpat hårt med i år för att ta mig framåt med.

Nu jäklar ska gubbarna inte få en chans att susa förbi mig i nerförsbackarna!!!

På vägen hem tog vi en bit mat på Max. Inte mer med det. Jag vaknade strax efter fyra och mådde svinilla. Kvart över fyra kom Mr Right och gjorde klart för mig att Moa kräktes. Jipppppie! Verkligen bingo. Moa kräktes fram till elva till och från och jag har mått illa som sjutton. Vidrigt. Lyckades i alla fall hålla tillbaka spyorna. Kan inte påstå att jag mår hundra just nu, men betydligt bättre.

Magsjuka? Matförgiftning? Ingen aning, vet bara att alla roliga planer inför denna helg grusades rejält. Vågar inte chansa på att smitta andra efetrsom jag själv inte vill träffa någon som har magsjuka. Dagens efterlängtade middag med bästa vännerna ställdes in, morgonens jobb ställdes in, de ville inte ha dit mig, morgondagens middag med underbara vänner ställdes in... Så trist.

Helgen som skulle bli perfekt blev bara skit... Men men, det får vi vända till en myshelg i soffan framför lite filmer. Hoppas hoppas det regnar imorgon...

Trevlig kväll, jag ska äta vitpepparkorn:-)

Kommentarer
Postat av: Ullis

Krya på er!!!

KRAAAAM

2012-03-17 @ 17:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0