God fortsättning

Hoppas att ni alla haft en bra jul och ett riktigt Gott Nytt År i efterskott!

Här har vi mysigt på hög nivå vareviga minut av den lediga tid som jul och nyår inneburit. Mitt huvud är inte som det borde, inte bättre, men inte heller sämre. Vete17 hur jag ska palla mer med detta, men på något sätt går det. Varje dag kämpas igenom. Dock börjar magen krångla av alla starka mediciner. På tisdag är det dags för ett nytt läkarbesök. Hoppas att det resulterar i något.

Annars så har skolan fortsatt med två kurser under hela julen, dock är de ganska avslappnade, man gör sina uppgifter, om än en del riktigt svåra, och så får man svar på dem och kan gå vidare. Sånt är alltid skönt, att jobba i sin egen takt (visst det finns deadlines, men blöir man klar tidigare får man också svar tidigare). Det medför ju mindre stress i slutet av terminen och mer ledig tid:-) Nu är snart "skolterminen" slut, den 23 januari. Då är jag färdigutbildad, men läser som sagt en del bonuskurser. Jag har bara en uppgift kvar att göra. Statistik inom sociologin. Fattar inte hur det gått till, men jag förstår vad jag gör:-) Ingen som kunde tro det för två månader sedan. Men läraren är såååå mycket bättre än honom vi hade i Psykologin.

Den 23 startar även nästa termin. Lite andra kurser som jag inte läst något av tidigare, men som kan vara ett mycket bra komplement till det jag läst. Projektledning och arbetsrätt bland annat. Och såklart de två kurser som sträcker sig fram till och med juni, examensarbete i sociologi och fördjupningskurs i socialt arbete. Tror detta kommer bli bra.

Dessutom har jag hittat något som jag inte trodde var möjligt. Vi får se vad morgondagen ger, men jag är nöjd med hur det ser ut hittills:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0