Ta ingenting för givet

Tänk att det ska till ganska stora, allvarliga, saker för att det som redan finns i vardagen ska uppskattas. Många gånger har jag hört att livet får en ny vändning då det inträffar saker. Och ja, visst är det kanske så. Men allt som händer har inte en mening, det finns ingen mening i onda saker. Meningen börjar väl egentligen då man utgår ifrån det som är och tillför livet mening utifrån det... Jag ser ingen mening i att Hugo blev sjuk, men jag kan tillföra och leva för  honom så att hans liv får mening utifrån hur situationen ser ut.


Vid ett fåtal tillfällen i mitt liv har jag känt ångest och oro, det är vid stora allvarliga händelser, och tänk att det många gånger är detta vi måste uppleva för att uppskatta de små vardagliga händelserna som annars obemärkt rullar förbi. Livets ytterligheter. Försök se de små små delarna som ger livet mening i sin helhet i stället för att bara se de stora, mindre roliga händelserna, och fråga vad de har för mening...

Min stora lilla tjej tillbringar ett par dagar hos mormor och morfar, hon har det underbart där, men galet vad jag saknar henne. Det är tomt, redan efter fem minuter saknade jag 'mamma, maammmma, maaaaaammmma'. Men denna längtan efter henne får mig att inse vilken mening hon tillför mitt liv. Samtidigt som jag njuter av att bara få rå om Hugo och egenmysa med honom på ett sätt han inte är van vid. 

Att höra dem både berätta hur mycket de saknar varandra får mig också att inse och förstå sammanhanget i meningen med att vi är just den familj vi är.



Älskade älskade ungar!

Lev för det som finns, här och nu, och ta det inte för givet.


Kommentarer
Postat av: Milla

Rörande bilder. Har själv lite svårt med frasen- allt har sin mening... Hur kan något så illa ha en mening? Jo, man blir stark av kriser och ser på livet på ett annat sätt men ..vadå? Man har ju inget val. Att nån blir allvarligt sjuk? Vad är det för mening med det? Om det finns en Gud så hur tänker han? Förstår inte.
Nu har jag själv inte varit med nåt sådant som du, jo kriser nog men inget som kan jämföras med din. Är mamma till 3 barn ( stora redan) och jobbat på sjukhus och har erfarenheter därifrån. Skickar styrka och medkänsla och önskar Hugo och er familj lycka till med allting!

2014-04-24 @ 21:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0