Dassig

Vill inte bli sjuk. Inte mer. Men halsontet satt som en smäck i söndags morse. Och det har inte försvunnit. Skit. Jag vill ut och kuta. Cykla. Simma. Rensa huvudet. Och köra i mina nya pjuck!

Och sedan vill jag rensa huvudet. Träningen har hållt mig flytande sedan april. Att inte få gå till jobbet och vilket inte är självvalt, utan att tillbringa dagarna hemma eller på sjukhus tär på en. Min fristad har varit att i alla fall få komma ut och träna en stund. Det ger energi utan att suga ur mig något. Att rensa, vara ett med vattnet eller ute i spåret är så befriande.

Tanken var att på söndag köra en triathlontävling på Tjörn. Men hallå, bara att inse, det går inte, det är farligt för kroppen om jag idag har ont i halsen, kroppen och lite feber. Jag behöver min kropp, liksom ganska beroende av att ha en... Fasen. Suger skit. Vill, men vågar jag? Ärligt, sämre idag än igår. 

På Mallis blev det i alla fall lite morgonrundor på strandpromenaden i Palma. Underbart. 




Och en fantastisk utsikt från hotellrummet! Där var livet för en sekund ganska enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0