Lyckad dag i Vansbro

På lördagkväll bar det av till Vansbro för söndagens tjejsim. Uppladdningen var kanske inte den bästa... Insåg efter att jag pumpat upp luftmadrassen att pluppen var kvar hemma... Lyckat. Och hur tänkte jag då??? Tejp, flörtkulor och farandes runt i hela Vansbro för att hitta en butik som var öppen och sålde luftmadrasser var inte så givande... En underbar dalmas tog med mig hem och jag fick låna hennes plupp! Räddad. Somnade vid halv fyra. Inte lätt att sova med 21 snarkandes individer. Men var ändå utvilad då vi gick upp vid sju.

Frukost, skratt och trevliga människor var en bra start på dagen. Solen strålade och vattentemperaturen visade sig vara hela 15,6 grader. Nervös som jag vet inte var begav vi oss mot startområdet. 

11.00 gick starten. Två smällar i huvudet, en spark så att glasögonen for på sniskan gjorde att jag fick stanna upp och fixa dem. Sedan var det bara att simma. Inte så kallt. Ganska skönt. Lite strömt, och inte så trångt. Tiden i mål var 12.45 för mig. Och en 5:e plats! Så nöjd! Före mig kom två os-simmare i öppet vatten och två landslagssimmare i öppet vatten. Jag var trött i mål, spykänslan infann sig då det var 300 meter kvar ungefär. Men jag har mer att ge. Kroppen var pigg och jag var trött i mål, men inte utpumpad. Det finns mer att ta av. Det gäller att få ut det. Nu jäklar ska jag träna och köra på ännu hårdare!

Kram av kransmasen vid prisutdelningen!






















Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis! Sjukt imponerad!!! Önskar jag var så stark och träningsvillig som du!!! Häftig förebild! För mig som knappt kan simma... 😉

2014-07-07 @ 21:34:49
Postat av: Elin T

Gud vad duktig du är!! Vilken placering! Starkt jobbat!! 🏊🏆

2014-07-07 @ 23:13:26
Postat av: Ulle

Wow vad du är duktig!!! Så imponerad!

2014-07-11 @ 23:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0