Nära-döden-upplevelse

Shit, helt sinnessjukt vad jag kände döden smyga sig på igår. Det värsta jag varit med om... Helt klart. Hallucinationer om var det kunde vara bäst att lägga sig så att någon fin människa skulle råka hitta mig... Och det var inte bara jag som kände så.

Så vad utsatte vi oss för?!

Jo, vi körde ett swimrun... I lite för varmt väder och dåliga kläder.
Att först simma 1200 m med våtdräkt och direkt ge sig ut på 5 km löpning iförd våtdräkt var inte det smartaste jag gjort. Särskilt inte i stekande sol. Trodde allvarligt att jag inte skulle klara mig under löpningen. Ja, om man nu jan kalla den sista km för löpning... Tårarna trängde fram och i den snabblarns våtdräkten trodde jag kroppen skulle explodera. När jag åter kom fram till badplatsen för nästa simsträcka kunde jag inte prata utan föll pladask ner med världen snurrandes runt mig. Öste i mig vatten och mådde illa såklart. Var tvungen att lägga mug i vattnet medan vi väntade in alla. Shit vilken upplevelse. Beslöt mig för att simma längre och strunta i kommande löpsträcka. Så det blev 2800 m simning och sedan 2 km löpning, denna gång med neddragen våtdräkt. Kändes lättare, men fortfarande sjukt varmt och det var en befrielse att avsluta med 400 m lugn simning. Grämer mig lite att jag inte sprang de för 3 km i mitten, men jag hade allvarligt inte klarat det.

Det enda jag tänkte på var resorb...


Väl hemma väntade en sovandes Hugo och en välbehövlig middag på tu man hand. Moa sov hos mormor och morfar och vi åt en sen och mycket god grillmiddag med lite bubbel till. Ja, mitt i allt kaos kändes det nästan som lite semester. Alla cancertankar sköts undan för några timmar till förmån för oss. Det är sommar det!❤️ 

Har nu avverkat ett intervallpass, betydligt skönare än igår. Nu börjar förberedelser för jobb.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Galen du är! Låter ju jobbigt bara jag tänker på det... 😂

Svar: Haha, ja det var farligt. Idag tig vi det lite lugnare och sprang dessutom i skuggan. Så fort vi tog ett steg i solen dog man typ...
Joseharaton

2014-07-18 @ 22:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0