Godmorgon med tankar

Dagen före midsommar, jag vaknar och det går exakt tre sekunder ( om ens det ) innan jag åter påminns om hur vårt liv ser ut idag.  Jag är trött som ett ägg. Känns ungefär som att kroppen tänker sluta fungera... Men vad är väl egentligen den känslan när jag ändå får tillbringa dagen med min arga, lilla men ändå stora och söta minitonåring och min fyraåring som just nu är glad och har full smärta om vartannat och som bjuder på de mest underbara funderingar jag någonsin hört... Livet är bra underligt, tänk hur man slussas mellan händelser som man inte styr över titt som tätt. En del saker kan man själv styra över och jag hoppas och önskar att alla verkligen på ett bra sätt skulle förfoga över de valbara situationerna med eftertanke, för att slippa ångra och för att få ut så mycket glädje som möjligt av livet.

Mitt liv har fått en helt annan innebörd på många sätt, även om vi till stora delar lever som tidigare. Reflektion och eftertanke i en blandning med glädje och en annan slags spontanitet infinner sig dagligen i mina handlingar. Hela situationen har fört med sig så mycket positiv erfarenhet mitt i allt det negativa. Jag är också medveten om att det vi lever i begränsar oss på många sätt, men det är så det är. 

Och då finns det två val;

Att gräva ner sig och bara se det negativa.

Eller;

Att göra det nästa av situationen, att leva här och nu, och ta vara på det man har.

Jag väljer det senaste. Det ger mig styrka, även om jag många gånger dimper till botten. Det måste man få göra för att klara av det. Jag älskar livet, min familj, att vara och få göra saker. Att få ha känslan av att befinna sig i ett sammanhang. Att hjälpa och stötta och finnas där för de jag tycker om. Det ska sjukdomen aldrig få ta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0