Kan njutning blandas med hat?

Att ge sig i ett isande kallt vatten, känna hur kylan biter sig fast och hur händer och fötter sakta, fast ganska snabbt, tappar sin känsel och domnar. Att ansiktet sticker och fryser till is. Per automatik stiger pulsen ganska snabbt på grund av kylan. Finns det egentligen någon njutning i detta? 

Ja men faktiskt. Att ta sig fram i vattnet, andas och spana ut över en sjö, spegelblank, eller slåss mot vågorna och försöka hålla kurs kan inte annat än att ge en viss njutning. Samtidigt är detta något jag hatar. Vattnet är mörkt, kallt och vill ha min respekt till fullo.

Ja, det är verkligen njutning med hat. Som en drog... 


Mina axlar är trötta, sjukt trötta. Men ändå känner jag mig stark. Axlarna får vila imorgon, tisdag är det dags för SM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0