Blek liten arg fis

Igår eftermiddag begav jag och Hugo oss tillbaka till sjukhuset igen. Det var en blek och svag Hugo som kom tillbaka. Inte ett steg hemma heller. Hur vi än lockade gick det inte. Men han försökte själv resa sig och hamnade i en hög på golvet, som han sa så orkade inte benen honom. Sänkan visade sig vara hög och han ville inte göra något på sjukhuset heller. Mer än pilla på legot, tack finaste familjen Moberg Anner, bästa på länge! Han somnade med en temp. på 35,9. Vaknade i natt med huvudvärk som fick honom att gråta. Var ok vid frukost, somnade igen. Vaknade med lite färg på kinderna efter två timmars sömn. Kom upp i rullstolen och färgen försvann. Så har det varit idag. Dessutom är han arg som ett bi. Ingen vet dock vad alla symptom innebär, ben som inte bär, ingen känsel i mellan regionerna av kroppen, humör som jag vet inte vad, feber, blekhet och smärta som inte ger med sig. Han har heller inte utfört något behov av egen vilja eller med känsel. De tror och hoppas att alla symptom ska ge med sig, och det hoppas vi med. Vet inte om denna typ av operation genomförts tidigare, dvs tumör och stag samtidigt. För alla verkar inte riktigt veta hur signalerna ska tolkas. 

Nu är vi hemma på permis igen, med jämna telefonsamtal med avdelningen, i hopp om att han ska vilja stå och gå. Men han mådde inte bra ikväll. Ännu blekare och lite feber. Och ännu argare. 
Visst är livet bra härligt?!

LITE medicin kan dock råda bot på en del av bekymren;


Detta är en del av det smarriga vi fick med oss hem. 

Vår älskade lilla plutt, fy vad han får stå ut med. Hade av hela mitt hjärta tagit smärtan och det han går igenom själv. Bara han hade skonats. 














Kommentarer
Postat av: Vera

Så otroligt jobbigt för er! Hoppas verkligen att han hittar gnistan snart. Min lillskrutta hade ju bara ett benbrott, men jag hade en känsla av att hon var deprimerad och nästan apatisk. Tog flera veckor innan hon kändes någolunda som sig själv igen. Och det är först nu, 3 månader senare som hon känns riktigt återställd. Och då tänker jag mer "psykiskt" om du förstår vad jag menar? Det är ju trots allt traumastiskt det han varit och är med om, lillgubben. All smärta, och att inte riktigt förstå. Håller tummarna för att han slipper febern och får känna sig lite piggare. Kram till er 💚

2014-05-26 @ 22:35:25
URL: http://ursviksmamman.blogspot.se
Postat av: Sara

Hej igen
Vill bara säga att jag följer er varje dag. Genom att läsa o i tankar. Det är så nära, vi skulle kunna ha varit i en liknande sits just nu om Wiljas op hade blivit av.
Hoppas hoppas att de kommer på varför H mår som han gör och att det snart vänder!
Kram Sara

Svar: ❤️
Joseharaton

2014-05-27 @ 07:50:16
Postat av: Ullis

Kram ❤🌹❤🌹

2014-05-27 @ 19:17:03
Postat av: linda

Älskade lilla Hugo! Barn ska inte behöva lida så 😢 jag som lider när mina😇 tjejer har en vanlig influensa eller liknande. <3

Svar: 💕
Joseharaton

2014-05-28 @ 23:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0