Dödsångest

Att se sitt barn ha ont är inte kul. Att stå bredvid och inte kunna göra något är hemskt. Att finnas där lugna, klappa och hålla handen räcker inte alltid. Igår natt frågade vi vad Hugo låg och funderade på. Han hade länge legat och stirrat rakt ut och samtidigt sett fundersam ut. Han var då svag att han bara viskade; ska jag dö nu? Kommer jag dö här?  Åh vad ont det gjorde. Efter att ha upplevt den smärta han gjort i flera dygn, sett rädslan och ångesten i hans annars så blåa ögon som nu mer eller mindre var ljusgröna förstår jag att han måste upplevt någon slags dödsångest. Att bara höra en fyraåring viska dessa ord är fruktansvärt. Tänk vad rädd han har varit. Älskade fina Hugo! Du ska inte dö, du får inte dö, för du ska stanna hos mamma, pappa och Moa för alltid!

Kommentarer
Postat av: Madde

Stora tårar rullar ner för min kind när jag läser det här. Det måste vara så obeskrivligt smärtsamt att se sitt barn gå igenom det som Hugo går igenom. Dumma dumma cancer! Men vilken liten kämpe han är er lilla kille. <3 Många kramar

2014-05-18 @ 23:04:41
Postat av: Jennie

Åh, Johanna! Tårarna rinner... Jag finner inga ord. Önskar, ber och hoppas att allt blir bra för er. Stor kram

2014-05-18 @ 23:11:20
Postat av: Marja

Åh vad jag känner för Er, för lille Hugo, för hela familjen..
Så orättvist. Kan inte ens föreställa mig rädslan och ovissheten ni känner. Tårarna rinner sakta och jag önskar att det inte fanns nån himla cancer. Kämpa Hugo! 💕💕

2014-05-19 @ 00:40:04
Postat av: Anna Falk

Tårarna rinner även här.... Vilken maktlöshet, frustration och oro... Jag brukar inte svära men nu vill jag skrika FUCK CANCER!!!

2014-05-19 @ 09:30:57
Postat av: Carola Alstermark

Mitt hjärta blöder när jag läser om vad ni går igenom. Livet är så fruktansvärt orättvist ibland 💓

2014-05-19 @ 11:30:51
Postat av: Ullis

Åh Johanna 😩😰 Vad hemskt, älskade lilla barn ❤
Lider med er, känner med er och ni finns hela tiden i mina tankar 🌹🌹🌹Massor med Styrkekramar ❤❤❤

2014-05-19 @ 18:54:51
Postat av: Jenny

Åh lilla gubben!vi tänker på er och ber att allt blir bra. Stora kramar

2014-05-19 @ 20:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0