Gillar jag styrketräning?

Idag masade jag mig till gymmet. Sjukt skönt att få ur sig aggressioner genom att ta i som en galning. Men tycker jag att det är kul?! Har aldrig gillat gym. Föredrar mina längder i bassängen eller ett härligt löppass ute i det fria. Stryka kan jag köra med den egna kroppsvikten (ok, inte mycket att hänga i granen, men duger för mig). 

Idag gillade jag vikterna och gymmet i sig. Vet inte hur det kom sig. Kanske behövde jag slita gärnet idag? Kände hur det brann i musklerna och hur musklerna till slut skakade av trötthet. Men det var skönt. 


Åh, vad jag längtar! Tänk att få befinna sig på SM, redo för att dra iväg på 400 m fritt, eller kanske 800?! Det blev ju inget SM i mars för min del pga rådande omständigheter. Hade varit sjukt intressant att se vad jag skulle kunna gjort på ovan nämnda sträckor. 

Det var längesedan jag kände mig så stark som nu. Så genomtränad, från grunden, som jag är nu har jag nog bara varit då jag verkligen tränade som mest, ha ha, en sådär 20 år sedan... (Kan det förresten vara möjligt att det är så länge sedan?!) Hur som så går det snabbt på träning utan större ansträngning.

Imorgon blir det simning igen. Bara fyra pass kvar. Sedan har jag ingen aning om när det blir av igen. Planen var ju att delta i en rad Open-water tävlingar. Alla lopp i Vansbro kändes så självklart att anmäla sig till. Jag hoppas hoppas att det kan bli av. Tränad till Max eller vila sig i form, det spelar inte så stor roll just nu. Klart det är roligast att veta att förutsättningarna för ett bra lopp finns, men hellre ställer jag upp genom att vila mig i form än att det inte blir av alls!



Kommentarer
Postat av: Veronica

Simmade när jag var yngre och lade av när jag var femton. Men även om det var längesen jag tävlingssimmade så finns det inget härligare träningssätt.

2014-05-09 @ 10:55:33
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0