Oron gnager igen

Efter några helt ok veckor med Hugo som i och för sig blir trött rätt ofta har det nu vänt till platt fall. Han leker ett tag, men hela han utstrålar smärta, trötthet och han bara gråter för att han inte orkar. När han till och med påtalar att han har ont, då har han förmodligen väldigt ont. Mammahjärtat blöder men jag tror att en mysig helg med pappan i lugn och ro kommer göra honom gott. 

Idag sover han bredvid mig, iförd sitt nya nattlinne med Frost-tryck, så jag kan ha koll. Ni vet sådan där mammakoll, då man vaknar av minsta lilla. Han gnyr och suckar om vartannat. Hoppas sömnen gör susen för hans lilla kropp❤️.

Älskade unge!


Vi fikar alla olika... Men han var med och fick sin macka i alla fall!




Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh nej, lilla gubben! Så får det ju inte va, vad ledsen jag blir. Hoppas det blir mycket bättre efter ett par lugna dagar och en natt nära mamma. Vet precis vad du menar med mammakoll!

Själv kom jag äntligen ut på en runda med min brutna tå. Kort men så skönt att springa! Tänker på er och hoppas det blir bättre snart. Kram!

2015-08-07 @ 00:37:58
Postat av: Anonym

Tänker på er!

2015-08-07 @ 12:20:14
Postat av: Wirre

Skickar lite krigarglöd & sol från sagoön, nya arbetsuppgifter är alltid spännande & utmanande :) kram

2015-08-10 @ 06:57:16
Postat av: Wirre

Skickar lite krigarglöd & sol från sagoön, nya arbetsuppgifter är alltid spännande & utmanande :) kram

2015-08-10 @ 06:57:17
Postat av: Camilla JS

Hej. Du och jag har mycket gemensamt. Kanske har vi träffats vid simtävlingar? Jag simmar också fast i åldersgruppen ovan dig. Tyvärr har vi också en sak till gemensamt, en son med cancer. Min älskade kille Isaac finns inte längre med oss. Han förlorade sin kamp mot denna djävla skitsjukdom för snart två år sedan den 10 september 2013. Han blev 6 år 1 månad och 24 dagar gammal och kämpade i 18 månader mot en mycket ovanlig och extremt aggressiv variant av Wilms tumör.

Jag har simmat sedan jag var tre år gammal och simningen har varit min räddning före, under och efter Isaacs sjukdom. Sorgen är obeskrivligt svår och ibland fungerar man inte alls. Få förstår hur det är att ha ett barn med cancer och leva igenom all denna oro, sorg, all denna tid på sjukhus och det faktum att man inte längre bestämmer något i en eget liv. Allt cirkulerar runt ens barn och dennes mående. Man önskar mer än något annat att man hade ett magiskt trollspö och kunde ta bort sjukdomen och ta tillbaka livet före. Jag ville bara skriva och säga att jag förstår och att du gärna får skriva om du känner att du vill prata med någon.
Mvh Camilla

Svar: Hej! Åh tack för att du hörde av dig❤️! Jag beklagar verkligen, har läst varenda (tror jag) rad som du skrivit på Facebook. Så gripande att jag inte finner ord. Du skriver otroligt bra, tårarna väller ner på kinderna och jag känner igen mycket av det du skriver. Samtidigt gör det mig så otroligt rädd. Att leva i en familj, med ett barn med cancer, innebär en ständig oro, ett ständigt hopp, ständiga tankar om liv och död, vad händer nu? Är det något tecken på att vi borde åka in? Mår han bra? Ständiga avkall och avbokningar på inplanerade saker, vänner som inte längre finns kvar, fast att man trodde man visste var man hade dem. Är det pga rädsla? Orkar de inte? Blir de irriterade över att vi inte kom som vi lovat... Det finns ngt som är bra med cancer, men det har givit mig nya vinklar och ny syn att se på saker och ting. Alltid livrädd, men oxå att ta till vara på all tid som går att ta tillvara på. Ingen ska behöva ha ett liv med cancer. Men på något sätt blir det en del av vardagen, alla sjukhusbesök, undersökningar, prover, sövning, slangar, samtal med läkare och ja allt. Jag hatar varje undersökningsperiod. Harar Mr var 10:e-12:e vecka, samtidigt som vi bara vill få bekräftat att tumören 'bara' växer som beräknat, och inte mer... Men vi vet, att som det ser ut just nu så kommer den en dag växa bra mycket fortare. Frågan är bara när... Med den forskning som finns nu handlar det om fem-sju års överlevnad från diagnos. Men det kan vara färre år, men oxå fler. Vilket vi intalar oss att det är! Vi försöker i all oro leva som tidigare, inbillar mig att det blir lättare för alla då. När tankarna blir lite för jobbiga tackar jag för att jag har simningen! Det rensar och ger kraft. Att totalt koppla bort tankarna ett tag är så skönt!

Tusen tack för att du skrev💜. Tror inte någon som inte varit i liknande situation förstår hur livet vänds, på en sekund. Tack oxå för att du delat med dig och skrivit så oerhört fint på FB. All styrka och kramar i massor. Antar att vi kanske syns på SM i höst?!
Joseharaton

2015-08-12 @ 10:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0