Masters-sm 2015

Långbana. Långt. Känslan av att aldrig nå kaklet för vändning var panikartad... Bara ett bevis på att det är stor skillnad på att simma i 25- vs 50 metersbassäng. 

Tyvärr satte förra veckans halsont och sjukdomskänsla lite käppar i hjulet. Utebliven toppning och träning blev istället till ofrivilligt mycket vila. Känslan av att pulsen stiger och matthet av att ta två kliv i trappan på jobbet var inte riktigt välkommen just då.

Men tävla skulle jag. Dock strök jag mig från 200 medley. Så startade SM med 1500 frisim. Nytt svenskt rekord och en 1:a plats! Kanske, eller inte alls, nöjd med tiden. Vet att jag kan bra mycket bättre. Halsen spökade under natten. Hur som blev det ett uselt lopp på 60 fritt ich en bronsmedalj. Fortsatte med guld på 200 frisim samt 100 frisim. 100 frisim var jämnt, vann med 5 hundradelar och en helt ok tid i långbana. Tom pers på äldre dagar. 


Hur som så var det galet kul att tävla igen! Oj vad jag har saknat det! Är så taggad på att köra mera! Masters är en härlig atmosfär med glada, trevliga och Goa simmare. Inte blodigt allvar, men kämpaglöden letar sig fram när man står där på pallen inför själva starten. 

Så, nästa mål är em i London, i maj. Äntligen är distanserna 400 och 800 frisim med på programmet! 

Nu är halsen bra ich igår blev det ett härligt, jobbigt och roligt pass. Som vanligt en fredagskväll. Och det gick sjukt bra att simma. Stadiga 50:or på 33,5 sek i serien. 

Idag blir det ingen simning, styrka, vilket ska bli ett kärt återseende då det inte varit sedan 1 1/2 v innan SM. Äntligen ska kroppen få sitt! 


En miljö som förknippas med så mycket roligt! Även negativt från ungdomsdagar. Nu enbart värme, glädje och skratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0