Tankar en eftermiddag hemma

Så, morgonpass på 1,5 h avklarat. I bassängen. Körde sprint vilket gick helt ok en morgon liksom. Efter det blev det en seg serie som avslutades med lite 25:or i maxfart. Ingen aning om hur formen är. Hoppas ju såklart på att den inte är på topp då planen är att den ska vara det om drygt 4 veckor då SM går av stapeln. Men samtidigt vill man såklart göra bra ifrån sig i helgen på dm.  Ja ja, strunt samma. Träningen har kommit igång igen. Simning, styrka, skidor, löpning... Så kul. Tiden tas när tid finns. Det handlar om att planera, fokusera och ha kul! Vissa väljer att sova en eller två timmar extra om man tex börjar jobbet senare, den andra hälften är hemma på morgonen. Jag väljer att göra som vanligt, dvs gå upp samma tid och utnyttja tiden till träning. Likaså så kan jag kolla på tv på kvällen när barnen somnat samtidigt som jag styrketränar. Sover Hugo eller bara ligger i soffan och kollar på film kan jag ta tillfälle i akt att köra crosstrainer och styrka tills han vaknar och då är jag klar tills Moa kommer hem från skolan. Möjligheterna är oändliga, det gäller att ta tillvara på dem bara!

MEN; jag myser bra gärna med mina hjärtan i soffan! Jag älskar det! Det bästa som finns!

Hur som, efter en tidig frukost hemma var det dags för en till innan utbildning av anknytning&mentalisering tog vid! Nu; Hugo vilar och jag kör crosstrainer... Sedan; megamellis med mina barn när Moa kommer och en eftermiddag utefter vad de önskar! 

Moa är pigg och glad och lyckades simma hem hela fem medaljer på simtävlingen i helgen. 

Tyvärr kunde inte jag själv vara där eftersom vi var på bröllop! Alltid trevliga tillställningar! Moa var nöjd och glad, både med medaljer och nya fina personliga rekord. 

Hugo. Ja Hugo. Ja vad säger man?! Han krigar på. Dagarna lunkar på. Han ligger mest här hemma, vilket har på ett konstigt sätt blivit en normal vardag här. På något sätt normaliserar jag det hela. Det är det vi ser. Utan att jämföra med andra. Det är först då jag ser att det faktiskt inte är normalt egentligen. Men Hugo själv ser inga konstigheter i det här. Han har hittat en egen strategi att hantera sin tillvaro. Ibland kommer frågor, men inte ofta. De frågor som kommer är djupa och handlar om cancer, tumörer och död. Vi har nu haft två relativt normala veckor med ca 4 timmar på förskolan och jobb, sedan någon dag hemma då och då för att han inte riktigt orkar. Det har blivit en vardag det med. Men nu så, en vecka kvar ungefär innan nästa undersökningsperiod startar. Och sedan ny operation om va två månader. Jag älskar denna något så när normaliserade tillvaro.

På söndag gör vi nytt försök att kalaset blir av. Håll tummarna! Han behöver det. 


Blev till att baka nya kärleksmums eftersom någon (jag) ätit upp de andra. 


Semlor bakade även i år, både stora och små! Mumma!

Uppskattning en kall och mörk morgon till mina tre sovande hjärtan då jag smög iväg till träning och jobb

Just det, det här med träning innan jobbet hinner jag sällan eftersom mannen i huset alltid börjar kl 06.00 i normala fall. Så inte just nu. Han tar mornarna just nu få han börjar senare och arbetar en del hemma. En helt ni erfarenhet för mig då jag ALLTID tar mornarna innan dagis och skola. Men s värt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0