Rädsla inför ännu ett plötsligt besök på Q84

Just nu är jag mäkta ängslig och känner en våg av rädsla skölja över mig. Innerst inne, ( eller vill jag bara anta ?! ) antar jag att vi bara ska på en koll. Förhoppningsvis bara en uppföljning av förra veckans besök på akuten på ALB. 

Fick tidigt igår morse, precis då jag satte mig vid datorn på jobbet, samtal från sjukhuset. Det ilar liksom till varje gång det står 'inget uppringnings-ID' på telefonen. Vilket innebär samtal från sjukhus... 

Hur som så var det kontaktsjuksköterskan för barn med hjärntumörer som ringde. Det var ganska länge sedan jag talade med henne i telefon, och då var det oftast något kring Moa eller aktiviteter eller så. Kul att höra hennes röst iaf! Mycket gullig och rar dam det där!!! Tydligen så ska vi ha haft det väldigt jobbigt senaste tiden på grund av Hugos mående (?! Ja inte mer än vanligt egentligen). Hon ville i alla fall ringa för att ge oss en tid som vår neurokirurg bett henne boka. Snabbt. Redan på fredag, alltså imorgon, vill han träffa oss. Men varför ringer hon om det? Hon är på onkologen, två våningar över avdelningen/mottagningen där han arbetar och där vi brukar träffa honom. Och varför ska vi träffa honom på onkologavdelningen?! Det har vi aldrig gjort tidigare. När jag frågade varför, fick jag inget riktigt svar direkt.

Ja, det visar ju sig imorgon. Jag hoppas, och tror, att det handlar om en uppföljning och kontroll av Hugos ben. Men ändå finns en känsla av rädsla hängande över mig som jag inte kan trycka bort.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Läser & kollar in flera ggr om dagen! Håller tummarna! ❤️

2015-03-28 @ 00:01:55
Postat av: sara

❤️❤️❤️❤️

2015-03-28 @ 00:32:04
Postat av: Åsa

Håller också tummen och kollar in här. Hur har det gått??
Såg fina medaljer till storasyster på Instagram, så duktig hon är! :-)

2015-03-28 @ 14:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0