Ja...

Väntan var det ja...

Sövningen varade runt fyra timmar... Galet. Det brukar vara två timmar. Att sitta där och se hur minut för minut passerar och ingen som ringer för att säga att det är klart... Tortyr. Men fyra timmar för en MR. Ja ja. Många tankar hinner snurra i huvudet. Tillslut ser jag narkosläkare och narkossköterska komma med min prins. Som i och för sig fortfarande sover. Men vad gör det? Äntligen får jag klappa, snosa och bara vara i samma lilla rum igen. Den känslan är alltid lika underbar som den känslan att se sitt barn sövas och sedan lämna är hemsk. 

Förklaringen till att det tog lång tid var delvis att maskinen varit svårstartad och även att de fått använda tuben i halsen på Hugo för att han skulle sova tillräckligt djupt?! Lite konstigt de inte brukar använda den vid enbart Mr utan det har gjorts vid operationerna. Hur som jag godtog förklaringarna idag och fick även finna mig i att Hugo fick vänta ytterligare två timmar från att han vaknade tills han fick dricka. Att förklara detta för en törstig femåring som håller på att törsta ihjäl är inte lätt...





Väl uppe på avdelningen blev det ny väntan. Kontroller. Vatten. Kissa. Bladder Scan. Läkare. Läkarsamtal. Undersökningar. Kissa. Ny bladder Scan. Prover. Läkarsamtal igen. Ta bort infart. Nya tider. Ja hela dagen har varit en lååång väntan på allt. Till slut kom vi iväg hemåt. Schysst syn; toktrött och sliten mamma, kånkandes på en fulproppad väska och en son som inte orkade gå själv! Tipp!

Hem och laga mat äta diska och tampas med en tvär minitonåring.

Får man sova snart...
Jag strejkar snart. Det är bara det att det inte hjälper. Så jag krigar på och biter ihop. Laddar för en dag med planering med jobbet imorgon. Som jag längtar.
 
Bam.

Kommentarer
Postat av: wirre

Fuck Fuck cancer & all krigar 💕 till er alla!

2015-05-25 @ 20:41:09
Postat av: Åsa

Låter som ett riktigt tufft pass idag. Hoppas du får lite mental vila imorgon. Du är så stark. Kram!

2015-05-25 @ 22:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0