Träning och åter träning

Efter en vecka med enbart styrka och löpning utan simning i värmen med lata dagar i solen var det så dags att kicka igång vattenbefintligheten igen. Dödens jobbigt. Att komma igång är liva motigt varje gång. Att jag aldrig lär mig. Nu har det i söka fall avverkats längd efter längd under fyra pass, snart dags för ett femte. Igår var jag så trött att tårarna brände i glasögonen. Varenda lite muskel skrek av smärta, mjölksyran pös igenom öronen. Ändå biter man ihop. Det var mig ett nöje att kliva upp ut bassängen efter att först ha avverkat trappintervaller i 40 minuter, sedan 1 1/2 timmes simning där Huvudserien bestod av 3(6x100 paddel + 4x100 utan paddel). Syftet och tanken var att ligga på bra fart med paddlar och sedan bibehålla både teknik, styrka och fart utan paddlar. Det gick. Med nöd och näppe. 

Annars har simningen kombinerats med styrka för armar, ben, mage och rygg. 


Träningen blir som den blir när man är hemma med ett cancersjukt barn. Varje tillfälle som ges tas tillvara. Ändå ligger formen långt bort just nu. Antagligen precis som det ska vara. 

Men träningen ger mig styrka, och jag tror att jag återigen hittat glädjen i den. Att få känna att kroppen är stark, att den svarar på träningen, att den gåratt  pressa lite till är ett kvitto på hur fantastisk en människokropp är! Tyvärr sätter värken ibland käppar i hjulet, men det gäller att återigen bita ihop. 

Suget att få tävla finns där. Och förhoppningsvis få ett äkta kvitto på att träningen ger resultat.

I veckan presenterades 10 i topp i Europa, vilket var en trevlig läsning 😉! 

Kan det bli bättre tro? Hoppas det! Fast egentligen spelar inte placeringen någon roll, snarare vill jag uppnå bättre tider, det är målet!

Så ja, vi taggar väl till för lite träning igen då, ett steg närmare att nå målet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0