Ok, vi kör vabruari redan 1/2

Mitt flickehjärta vaknade med hög feber 💞. Tror vi vabbat en gång med henne sedan hon började skolan. Sällan sjuk alltså. Men idag har hon inte varit pigg. Legat och slumrat hela dagen och ack så ynklig. 



Trots att den dagliga frukosten alltid består av färgglad mat har vi inte lyckats hålla henne frisk nu... Även imorse serverades blåbärssmoothie och grönsaker, allt för att få en bra start på dagen. Smoothie i nya fina 'flaskor' från rusta. Fina, billiga och bra, två för 19:- kändes överkomligt.


Lite tulpaner får pigga upp i den annars gråa dagen.


Festade till det med semelkladdkaka, helt i min smak! Jag gillar smaken av en semla, men äter helst bara 'locket, grädden och mandelmassan'. Den stora , ofta torra Bullen är jag inte då mycket för. Så är du som jag, testa denna! Endast en yttepytte bit behövs för den där riktiga semelsmaken!

150 g smält smör 
3 ägg
2,5 dl socker
2,5 dl mjöl
2 tsk kardemumma kärnor, mortla dem
100 g riven mandelmassa
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt 

Rör ihop allt. Häll i en smord och bröad springform. Grädda i 175 grader, mitt i ugnen, i 20-25 min. Låt svalna. Vispa grädde lätt, klicka på kakan och pudra florsocker ovanpå.

Så gott! Och ett tips!

Imorgon blir det vab igen. Vill inte, har inte 'tid', orkar inte. Men vad går först? Barnen så klart. Och klart att mamma behövs när man är riktigt dålig!

Idag tog jag tillfället i akt och körde ett riktigt tufft benpass. Först 40 min tuffa intervaller på crosstrainern. Följt av benstyrka. 

Benen var som gelé efter min behandling av dem. Perfekt att dra på sig kläderna hemma och bara köra på! 

Kvällen avslutades med ett simpass. Äntligen! Äntligen fick jag tag i vattnet och kände känslan. Den börjar komma. Även om vi idag körde fjäril och ryggsim, så funkade det! Inte mina favoritsimsätt, men ändå kul med lite variation mot det annars så bekväma frisimmet. 
Fokus. Det finns inga genvägar. Bit ihop. Kämpa. Ja, det har jag gjort nu, nu vill jag känna flowet, och hoppas det kommer snart!


Säger godnatt och hoppas drömma mig tillbaka till värmen, glädjen, bekymmerslösheten! Skulle byta vab, sjukhusbesök, oro och allt på ett ögonblick om jag fick bestämma!

Kommentarer
Postat av: Fam Carstad

Krya på dig Moa, här kommer värmande kram från mille och en hälsning -jag leka moa, nu!💕

2016-02-02 @ 07:04:56
Postat av: Wirre

Önskar jag hade ditt pannben! Bra tränat! Krya moa & hoppas allt kommer till klarhet med Hugo!

2016-02-04 @ 07:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0