Slut som få

Brist på nattsömn på grund av 'att se till och finnas där för sitt minsta ❤️' och en massiv dag av hemmafix och träning gör att jag är totalt slut i kropp och knopp.

Hugo mår allt bättre, tack och lov så måste jag säga att han mår riktigt bra! I alla fall så länge medicinerna sitter i. Nu börjar utfasningen, vi får se hur det går, men det går nog bra. Skönt att få minska på morfinet.

Tävlingar har det varit ont av, av naturliga själ. Åh vad jag längtar efter att tävla! I vad som helst egentligen. I helgen som var gick triathlon-SM, vilket jag egentligen skulle deltagit i. Mest på kul. På måndag är det OW SM, vilket troligtvis inte blir av. Trist, men deppar ihop för drt gör jag inte. Istället såg jag förra veckan med sjukhus som ett inslag av vila och återhämtning, iaf rent fysiskt. Sedan i lördags har träningen trappats upp. Enligt screening har min rörlighet förbättrats massor🙏🏻 liksom stabilitet osv. Vilket innebär att träningen blir tuffare. Jihooo! Och det med besked. Idag blev det 4 km löpning, uppvärmning, till ett för mig tufft styrkepass för armar. Vilka nu vet att de lever... Jag har till och med gjort mina första pull ups. Jajamän, jag som aldrig ens testat av rädsla att inte klara av det, flyttade idag min gröna och gjorde det. Apsvårt och skitjobbigt! Nu kan det bara bli bättre. Kvällen bjöd på en underbar OW simning i spegelblank sjö och resulterade i ca 4800 m i olika farter där jag för första gången denna säsong fick upp pulsen ordentligt. Härligt! Inte lika underbart var att det även resulterade i skavsår. För er som simmat i våtdräkt vet att skavsår av den gör ONT. Svider som tusan och bränner som eld. Runt hela halsen, värst är i nacken, vid hårfästet där både skinn och hår har gnuggats till små 'rullar'. (Wtf, hur kan jag ens klaga på detta, när jag ligger bredvid en krabat som förmodligen har aningens mer ont...).

Imorgon väntar morgonintervaller, löpstyrka, sedvanligt Stac-program och tekniksim i vår egen pool. Många längder blir det, perfekt för teknik då man inte kommer så långt hemifrån.


Kommentarer
Postat av: Wirre

Grymt jobbat impad av din vilja och styrka jag hamnar i bekvämlighet allt som oftast :)

2016-07-05 @ 20:19:51
Postat av: Åsa

Hej! Hoppas ni haft en bra sommar så här långt! Tänker på er och hoppas ok. Kram!

2016-08-16 @ 22:51:14
Postat av: Anonym

Gokväll. Jag hoppas att "allt" är ok med Hugo och er andra❤️

Svar: Tack, det är ok. Tusen tack för omtanken💞
Joseharaton

2016-08-24 @ 20:43:04
Postat av: Minna

Hej hur mår ni?

Svar: Hej! Ok tack! 💞
Joseharaton

2016-09-06 @ 20:19:06
Postat av: Marie

Vi är nog många som undrar hur det står till med er, men du skriver när (och om) du har lust och ork!

Kram/Marie från Skara

Svar: Hej! Tack, jag ska uppdatera bara inte haft ork och energi💞
Joseharaton

2016-09-07 @ 15:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0