Dagarna flyget förbi

Ja, så har det gått ytterligare tre veckor sedan jag skrev. Det har varit full fart på i stort sett alla fronter.

Skolavslutning för vår fina tjej, med kläder inhandlade i London på sig!



En dag med fantastiskt väder, glada människor, fin sång och trevlig middag med smörgåstårta och Moas favorit; kladdkaka.

Vi tillbringade ett par dagar i smögen hos min fantastiska faster med familj för att vara med på min kusins bröllop. Vackert, trevligt, vuxentid, underbart väder och många skratt.

Fantastisk utsikt!


Ett glas bubbel på bryggan, obligatoriskt, liksom passet i badhuset strax innan. Varmt i vattnet så att jag nästan trodde att hjärtat skulle hoppa ur kroppen.




Underbara vyer på Morgonrundan mötte mig. Klar luft, varmt, sommarbris och detta! Hur vackert är det inte?!

De små hade det bra hemma med lek och bus

Som jag älskar er!

Väl hemma har vi försökt passa på att göra allt vi snart inte kommer ha tillfälle till.

Spenderat en dag på utomhusbadet.







Så här såg det ut för Hugos del hela dagen. Jag tror, vet, att han älskar att bada!

Jag har inte legat på latsidan utan träningen har genomförts enligt program! Vyerna är inte att klaga på;




Löpning, styrka och strech Och givetvis simning. Ett pass har avverkats utomhus. Hjälp, bara ett pass i öppet vatten. Den här tiden förra året hade den samlingen blivit riktigt stor. Det har helt enkelt inte funnits tillfälle och möjlighet. Sjukhus, barn, och framför allt jobb trots semester har satt stopp för det. Men såklart kommer fler tillfällen  och under tiden har jag simmat i bassäng. Men längtar verkligen ut nu. I onsdags blev det 4000 meter med ett härligt simgäng. Bara genomsimning, försök att hitta läget, typ. Kul var det i alla fall.

Snart väntar uppföljningen av den screening jag gjorde för tre veckor sedan. Har ägnat massor av tid till stretch. Följt programmet fullt ut och bara hoppas att jag kan leverera ett resultat!

På kvällarna har vi flyttat ut i naturen, trots en undebar altan!

Middag i det gröna!


Och bad!

Vi passar på, för om tre dagar är det inte möjligt på hela sommaren. Om operationen blir av.

En kväll fick jag en underbar lapp av Moa, flickan med ett stort hjärta.

Barnen har klippt sig



Vi har hunnit med ytterligare en fest, så kul, tack för allt I&D❤️

Barnen har lekt med kompisar, både här och där. Älskar att ha liv och rörelse. Vi har tagit varje tillfälle i akt att låta Hugo leka, busa, bada och ja jag vet inte allt. Det är med stor sorg i hjärtat jag tittar på honom när han idag leker och busar och inser att på måndag är det slut. I alla fall dryga månaden framåt. Då är det sjukhus, rullstol, rehab och inne som gäller. Att beröva honom det han älskar som mest, bada, känns obarmhärtigt. I dessa tider med fint väder får han inte bada. Leka med barnen hemma kommer det inte vara tal om. Jag undrar så vad han tänker. Hur känner han det när han vill, men inte kan och får, vara med de andra? Visst det finns annat att göra, och jag förstår att jag retar någon med ovan skrivna. Men ärligt, bil kan vi inte åka, promenader , nja, mycket korta kanske med Hugo i rullstol, bada får han inte på minst sex veckor, leka på golvet går inte, han kommer varken ner eller upp, ute i sommarsol med ett ganska stort förband på ryggen är inte så bra, så ja, vi har laddat upp med pyssel ich spel, och vet att det kommer bli en pers med smärta, ilska, trötthet, vakennättet, mediciner osv. Men vi klarat det här, vi får Hugo att tycka att tillvaron är bra i alla fall! Det måste vi, det är vår uppgift, och frustrationen skulle jag aldrig visa för honom. 

Men vi är inte där än! Idag är det midsommarafton, och spöregn. Så klart. Om ett par timmar beger vi oss till grannen för umgänge hela dagen och natten! Tårtan ska garneras, kroppen trimmas och sedan så är vi redo! Hoppas lite på att solen får för sig att titta fram om inte allt för lång tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0