Gofika!

Jag och Hugo fördrev tiden med att baka lite igår. Semmelkladdkaka!!! Wow, så gott! Denna gång hade jag betydligt mer riven mandelmassa än vanligt, resultatet blev en mer saftig kaka👌🏻! Till detta serverades det varm choklad med grädde. Ja jag vet, ett riktigt lyxmellis fick inleda veckan och välkomna Moa hem från skolan!


SEMMELKLADDKAKA
150 g smält smör
200 g riven mandelmassa
1 msk stötta kardemummakärnor
2 1/2 dl socker
3 ägg
2 2/1 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 nypa salt

Blanda allt genom att röra ihop det i ordning från receptet. Smöra och bröa en form, häll i smeten och grädda i ca 20 min i 180 grader mitt i ugnen.

Servera med vispad grädde!

Njuuut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0