Tuffa träningspass

Ja som jag i tidigare inlägg skrev har det varit en vecka med ganska hårda pass, kanske inte så långa, men de har krävt fokus, pannben och styrka.


Två 40x50 race pace pass har avklarats. Det låter som en baggis, men att ligga på tävlingsfart i 2000 m , hålla varje 50:à på exakt tid kräver ork och framför allt pannben. Sist facilast jag inte en enda gång. Vilket alltså egentligen innebär att jag hade kunnat ta i mer, legat lite snabbare på alla. 2 ggr ska man faila. Mer innebär att man gått ut för hårt och måste sänka farten. Jag tror dock inte att jag hade varit kapabel till att simma så mycket snabbare och sedan hålla det. Det är en mördarserie. Denna vecka krymper vi det till 30x50, vilken lättnad!

Ett annat pass som såg hyfsat lätt ut på pappret var det inte... huvudserien var:
3(4x75 f3-5 - 100 bad - 2x50 f4 - 2x100 löst - 4x25 Max - 100 löst)

Överraskade mig själv med att simma 50:orna på 27 med start nedifrån och fenor! 

Veckans sista hårda pass avverkades i fredags;

4(100-75-50-25 f5 +50 bad)

Detta är huvudserierna så Insim, teknik, arm, ben och avbad etc är sådant som tillkommer.

En fantastisk känsla närma hittar vattenläge, flyt, drag, känsla och tryck samtidigt. Den vill man bevara.

1 1/2 månad kvar till SM, spännande. Dessförinnan blir det DM, inga sträckor som jag egentligen inspireras av eller som jag brukar simma, bara 50:or och 100-ingar, men ser det som träning och framförallt sprintträning till lina annars långa distanser så som 400 och 800.



Kommentarer
Postat av: Wirre

Grymt jobbat!! Impad av styrka och pannben, din allsidiga träning måste ju vara kanon både för styjrka pannben och hålla dig skadefri!!

2017-02-12 @ 10:29:30
Postat av: Wirre

Grymt jobbat!! Impad av styrka och pannben, din allsidiga träning måste ju vara kanon både för styjrka pannben och hålla dig skadefri!!

2017-02-12 @ 10:29:57
Postat av: Anonym

Inte alls nån baggis! Gösses vad imponerande du är. Jag är själv lite skakad av att ha anmält mig till mitt livs första Minitrathlon. Så, nu blir det till att kicka igång denna försoffade kropp!

2017-02-12 @ 19:00:29
Postat av: Anonym

Inte nån baggis!Jag är djupt imponerad över hur du tränar. Själv är jag lite skakad över att ha anmält mig till mitt livs första minitriathlon. Gisses, nu gäller det att få liv i denna förslappade kropp!
Kram Sara i Klockrike

2017-02-12 @ 19:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0