Och detta, stämmer så bra!

Vad du kan göra för att underlätta för mig:

Tro på mig!
Smek mig gärna, men dunka mig inte i ryggen!
Acceptera att jag ibland måste säga nej!
Låt mig kunna säga att jag inte orkar mer idag, att jag måste få vila.
Låt oss njuta av de små stunder tillsammans.
Ta till dig mina bra sidor och ha förståelse för de dåliga!
Fortfarande klarar jag ganska mycket.
Ta gärna kontakt med mig!
Fråga mig och jag skall försöka förklara hur jag känner det.
Hjälp mig ta tillvara de bra dagarna, det positiva i tillvaron
och acceptera mig som jag är.
Tyck om mig när jag är som värst!
Det är då jag behöver det som bäst.
För det mesta är jag glad, positiv och ambitiös.
Ofta ser jag piggare ut än vad jag är.

Min sjukdom syns ju inte utanpå.
Jag lider av att inte orka som förr och av att möta en oförstående omgivning.
Det är svårt att bli betraktad som lat och inbillningssjuk.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0