Tjejmiddag med indiskt

Igår var jag på tjejmiddag med mina underbara vänner. Vilken pina, men det hör inte riktigt hit. Jag är så otroligt gald att jag åkte dit, även om kroppen egentligen inte orkade. Det är så underbart att träffa dem och umgås bara vi. Väldigt skönt också att ingen hade barn som ville göra sig hörda hela tiden... Det är ju annars ganska vanligt just nu.

Hur som helst så hade vi bestämt att laga indiskt för det har vi inte gjort tidigare. Stackars C fick handla allt. Kan inte ha varit så lätt bland alla påskhandlande kunder. I och för sig bra att ingen annan skulle ha det hon skulle ha!

Ojäst indiskt brödChicken tikka masalaIndisk myntayoghurt- RaitaBlomkål med potatisKål med ärterFriterade grönsakssnacks  RaitaNaan, indiskt bröd

Vi gjorde en massa rätter, ett litet smakprov ovan. Indiskt var verkligen supergott. Så många olika nya smaker. En riktig smakupplevelse och smaksensation! Det blev ju även mycket godare eftersom allt var hemlagat. Ett bra alternativ till taccos. Ungefär samma typ av upplägg, perfekt att sitta och plocka och äta av länge. Det är det som är meningan med tjejmiddagar, att det tar lång tid.

Jag kan lova att det tog lång tid. Ca tre timmar att laga så jag tror inte vi ska öppna en restaurang, då hade vi fått en mängd klagomål på att det tog för lång tid för gästerna att få m aten. Men som sagt, det är meningen att det ska ta lång tid, den rätta smaken måste få komma fram på rätt sätt...:-)

Men testa, det var supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0