Mumsig Äppelpaj

Pratade med min underbara farmor idag som hade gjort en himlans god äppelpaj så jag var bara tvungen att göra den med tills en av mina underbara vänner kom idag.

Bittes äppelpaj

6 äpplen

3 dl havregryn
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 dl ljus sirap
150 g smör
1 dl grädde

Skala och skiva äpplena. Lägg i en smord ugnssäker form. Blanda mjöl, havregryn, socker och bakpulver. Smält smöret och tillsätt sirap och grädde. Låt koka upp och rör ner i de torra ingredienserna.
Häll allt på äpplena och sätt in i mitten av ugnen i ca 200 grader tills den blivit gyllenbrun.

Verkligen supergod med vaniljglass till.

Så ni på jobbet vet vad det bjuds på imorgon:-)

Kommentarer
Postat av: Daniella

Den var verkligen SUPERGO..mmmm...glöm inte det receptet, jag kommer igen;)

2010-08-20 @ 12:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0