Bananbröd

Delar med mig av ett supergott bröd som slängs ihop på nolltid! Just nu helt klart ett av mina favoriter och dessutom känns det ju såklart mycket nyttigare då man gör det själv. och jag som alltid dragit mig för att baka just matbröd, bara för attd et varit så omständigt, pffff!

img_0229 (MMS)

1 bröd

 

2 mogna bananer

2 dl havregryn

4 dl vetemjöl

1 dl grovhackade naturella cashewnötter

2 tsk bikarbonat

1 tsk salt

250 matkvarg, laktosfritt, eller kesella

0,5 dl flytande honung

 

Sätt ugnen på 200 grader

Skala och mosa bananerna. Blanda alla torra ingredienser och rör i kesella, mosad banan och honung. Klicka ner smeten i en smord avlång kakform och grädda i nedre delen av ugnen i ca 1 timma.

Stjälp upp brödet på galler och låt svalna.

 

Servera med smarriga tillbehör och njuuuut:-)

 

Jag testade att ta blandade nötter och även lite hackad blandad torkad frukt, lika gott det:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0