Energybars

Det doftar ljuvligt! Lätt och enkelt stt slänga ihop. För att inte tala om hur gott det är!

Snart redo att tas ur ugnen och sedan avnjutas!!!
Har du lite tid och är sugen på något gott och som iaf är liiiite nyttigt, testa detta!!!

250 g smör el margarin
1 1/2 dl flytande honung
3 dl socker (egentligen 5 dl)
250 g nöt och bärmix ( jag använder cashewnötter, solrosfrön, pumpafrön, linfrön, russin, hasselnötter, chiafrön)
8 dl grynblandning (müsli med frukt/nötter i samt havregryn)
5 dl av valfri mjölsort
1 msk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
3 ägg

Smält smöret. Rör samman allt i ordning och bred i en långpanna. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter i 175 grader!

Dadaaaa! Njut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint skrivet. Blir alltid ord av dina ord. Ni är ständigt mitt i kampen.
/Kram Sara, Wiljas mamma

2015-05-28 @ 19:54:11
Postat av: Anonym

Så fint skrivet. Blir alltid ord av dina ord. Ni är ständigt mitt i kampen.
/Kram Sara, Wiljas mamma

2015-05-28 @ 19:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0